Vi har svaret på dina frågor.

På denna sidan hittar du vanliga frågor och svar. Är det någon fråga vi inte besvarar nedan så är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på telefonnummer 0220-46760.

Jag har avtal fram till oktober 2019 och vill ha kvar min kabel-TV till dess, vad händer för mig?
Kabel-TV kommer att vara kvar så länge avtalen löper. Tyvärr är det så att det över tid kommer att vara väldigt få TV kunder kvar och då blir det svårt att garantera kvalitén. Vi rekommenderar att redan nu börja titta på alternativ till kabel-TV, via fiber eller kanske med parabolantenn.

Jag har redan fått fiber men har inte några tjänster eftersom jag har så lång uppsägningstid, när kan jag teckna tjänster utan att få dubbla abonnemang?
Om man hellre vill ha TV och Internet över fiber, oavsett fiberleverantör så kan vi självklart korta ner uppsägningstiden från vår sida. Kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig.

Ni kan väl inte bara säga upp oss som inte har fiber, det är ju redan kört för oss i det här området för här har en annan operatör redan byggt klart?
Dom flesta operatörer arbetar som vi på IP-Only och då kommer säkerligen att gå ut med en kampanj för att ansluta fler kunder i sina områden.

Jag tackade nej till en annan operatör eftersom jag trodde att jag skulle få ett erbjudande från IP-Only. När får jag erbjudande om fiber?
Det är svårt för oss att leverera fiber till alla. Vi rekommenderar att du kollar med grannarna vilken operatör de har och sedan vänder dig till den leverantören för att få tillgång till fiber. Detta då vi inte vill gräva upp gatan mer än nödvändigt.

Jag har ett års uppsägningstid på TV men bara tre månader på Internet. Tänk om jag inte hinner få in Internet via fiber innan avtalet går ut, vad händer då?
Vi kan anpassa båda avtalens längd så att vi avslutar båda samtidigt när man fått in sin fiber. Kontakta vår Kundservice så ser vi till att anpassa uppsägningstiderna.

Finns det andra alternativ till fiber när det gäller TV och Internet?
Ja, TV kan man alltid få in via parabol eller med vanlig antenn och Boxer abonnemang. Huvuddelen av Surahammars tätort har god täckning när det gäller mobilt bredband så man kan välja det för Internet anslutning.

Kundservice

För mer information om våra kanaler, vänligen kontakta oss på telefonnummer 0220-46760.